Marketing
21 listopada 2019

Artykuły sponsorowane – dlaczego warto wykorzystać je w promocji marki?

Artykuły sponsorowane są ważnym elementem kampanii content marketingu. Coraz częściej zastępują tradycyjne banery zamieszczone na stronach internetowych oraz inne formy reklamy. Są niedrogie, a zarazem pozwalają skutecznie dotrzeć do setek tysięcy odbiorców. Dowiedz się, dlaczego warto wykorzystać je w promocji swojej marki.

Subtelna reklama

Artykuły sponsorowane doskonale wpisują się we współczesne realia. Kampanie reklamowe w prasie czy telewizji, reklama zewnętrzna (np. bilbordy, banery) czy ulotki rozdawane na ulicach lub wrzucane do skrzynek pocztowych nie są najlepiej odbierane przez społeczeństwo. Ogromna ilość takich przekazów sprawiła, że ludzie uodpornili się na reklamę, doskonale wiedzą, że są to przekazy typowo perswazyjne, których jedynym celem jest zachęcenie ich do zakupów. Z tego powodu klasyczne reklamy zaczęły być odbierane jako bardzo nachalne.

Artykuły sponsorowane mają inny charakter. Tutaj na prowadzenie wysuwa się ich wartość merytoryczna i użytkowa. Ich celem jest dostarczenie odbiorcom konkretnej wiedzy i rozwiązanie problemów (udzielenie odpowiedzi na pytanie wpisywane w pasek wyszukiwarki). Są to więc rzetelne, eksperckie treści, które sami Internauci odbierają jako przydatne (mogą je wykorzystać na co dzień, wzbogacić swoją wiedzę, poznać nowe zagadnienia). Sam przekaz reklamowy jest bardzo subtelnie wpleciony w materiał redakcyjny, dlatego odbiorca nie odnosi wrażenia, że chcemy mu coś nachalnie sprzedać. Taka forma reklamy odbierana jest więc pozytywnie i nie budzi zniecierpliwienia tak, jak tradycyjne przekazy.

Warto podkreślić jeszcze jeden plus artykułu sponsorowanego. Na takie treści trafiają Internauci, którzy rzeczywiście poszukują konkretnego zagadnienia, a więc są zainteresowani tematem. Udzielona odpowiedź jest więc w pewnym sensie odbierana jako pomoc. Tradycyjne reklamy bardzo często są narzucane odbiorcom, gdy Ci zajęci są czymś innym (np. spoty telewizyjne przerywają oglądanie pasjonującego filmu czy ulubionego serialu).

Zwiększenie zasięgów

Artykuły sponsorowane pozwalają promować firmę wśród tysięcy odbiorców. Treści zamieszczane regularnie w poczytnych portalach ogólnopolskich lub regionalnych oraz na bardzo popularnych blogach to doskonały sposób na zwiększenie zasięgów. Gdy będą rzetelne, czytelnicy tak samo będą traktować firmę, która je zamieściła. To pozwala nie tyko zwiększyć rozpoznawalność marki na rynku, ale także budować wokół niej stałych odbiorców. Istnieje duża szansa, że niektórzy z nich staną się naszymi Klientami, ponieważ większość osób chętniej kupuje od marki, którą już zna (wzbudziła ona ich zaufanie). Mogą także polecać świadczone usługi lub oferowane produkty.

Regularne publikowanie artykułów sponsorowanych stanowi dobry sposób, aby przedstawiać firmę jako eksperta w swojej branży. Rzetelne informacje, nowości z rynku czy praktyczne porady będą wtedy odbierane jako zaangażowanie w prowadzoną działalność.Wsparcie dla pozycjonowania stronW artykułach sponsorowanych można nie tylko subtelnie promować swoją markę i oferowane produkty czy usługi, ale także zamieszczać aktywne linki. Mogą one prowadzić do strony głównej lub podstron (w sklepie internetowym). Linki z rzetelnych, znanych portali, serwisów i blogów to doskonałe wsparcie dla SEO. Współczesny link building jest bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu, dlatego odnośniki z przypadkowych forów czy nieaktywnych stron nie są mile widziane przez Google. Linki z poczytnych serwisów to doskonałe wsparcie dla pozycjonowania. W ten sposób nasza firma staje się lepiej widoczna w Google. To zaś zwiększa ruch na stronie, a ruch może przerodzić się w konwersję (sprzedaż produktów lub usług).

Zobacz

14 października 2019

Co babcia i dziadek robią na Facebooku? Zobacz, jakie treści lajkują seniorzy

Internauci po 65. roku życia spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych. Nie...
27 czerwca 2019

Filtr prywatyzujący – dlaczego warto go kupić?

Komputery są częścią naszego życia już od wielu lat. W przypadku niektórych profesji...
6 sierpnia 2018

Wizytówki reklamowe

Wizytówki reklamowe od lat nie wychodzą z mody. Są najbardziej standardową formą reklamy...
Audio - Nautilus Kraków
Polecamy


 
Przegląd rynku