Marketing
12 marca 2018

Co babcia i dziadek robią na Facebooku? Zobacz, jakie treści lajkują seniorzy

Internauci po 65. roku życia spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych. Nie tylko szukają kontaktu z bliskimi, ale też konsumują treści związane z ich zainteresowaniami.

Rozwój technologii i zmiana nawyków sprawiły, że reprezentanci wszystkich pokoleń korzystają z mediów społecznościowych. Starsi ludzie stanowią coraz większy odsetek użytkowników internetu - dzięki niemu utrzymują kontakt z bliskimi i czerpią wiedzę na interesujące ich tematy.

- Wbrew obiegowej opinii, że social media to kanały tylko dla młodych, warto wiedzieć, że 4% wszystkich użytkowników Facebooka to osoby 65+. Musimy pamiętać, że z polskiej wersji językowej Facebooka korzystamy już prawie 10 lat. Co więcej, dostęp do komputerów i internetu jest coraz powszechniejszy w każdej grupie wiekowej - mówi Franciszek Georgiew, założyciel agencji Social Tigers.

Przyglądając się statystykom grup odbiorców Facebooka, zauważymy, że minimalnie więcej użytkowników po 65. roku życia to kobiety (51%). Nie powinno być zaskoczeniem, że najbardziej aktywnymi seniorami w mediach społecznościowych są mieszkańcy Warszawy, Poznania i Wrocławia. Czwarta w kolei miejscowość różni się w zależności od płci - aktywniejsze online są panie z Łodzi, a panowie z Krakowa. Seniorów przybywa, również na Facebooku.

facebook like

Senior daje lajka

Mężczyźni po 65. roku życia na Facebooku śledzą głównie treści związane z polityką. Ich ulubione strony to profile portali informacyjnych. Część seniorów interesuje się też sportem i obserwuje fan page Justyny Kowalczyk i innych gwiazd sportu. Popularnością cieszą się też profile muzyczne poświęcone tematyce The Beatles i Czesława Niemena.

Seniorki również wykazują zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami politycznymi, jednak znacznie mniejsze. Najpopularniejszą kategorią tematyczną wśród kobiet 65+ jest poradnikowa. Panie szukają wskazówek, które pomogą im szybciej wykonywać codzienne obowiązki. Lubią też strony serwisów informacyjnych z ciekawostkami i treściami rozrywkowymi, związane z dbaniem o zdrowie i modą. Nie powinno nikogo też zdziwić, że chętnie obserwują strony o zdrowiu, ogrodnictwie i modzie.

Co ciekawe, seniorki chętniej niż seniorzy korzystają z wersji mobilnej Facebooka. 63% kobiet korzysta z tego serwisu społecznościowego na komputerze, a 31% ze smartfona z Androidem. Natomiast komputer preferuje 70% mężczyzn, a smartfon z Androidem 23%.

Zobacz

6 sierpnia 2018

Wizytówki reklamowe

Wizytówki reklamowe od lat nie wychodzą z mody. Są najbardziej standardową formą reklamy...
28 kwietnia 2018

Zszywacz elektryczny, czyli nowoczesna organizacja przestrzeni biurowej

Dobra organizacja przestrzeni biurowej to nie tylko utrzymanie w niej nienagannego porządku i...
30 marca 2018

Grywalizacja w programach lojalnościowych – platforma customer engagement

Skłonienie danej osoby do zakupu konkretnego produktu pierwszy raz jest najczęściej...
Audio - Nautilus Kraków
Polecamy


 
Przegląd rynku