Motoryzacja
26 marca 2018

Kilkuletnie auta, które dobrze jeżdżą na LPG

Zdecydowanie coraz mniej silników znosi dobrze gaz. W poniższym rankingu znajdują się sześcioletnie oraz młodsze samochody, które wciąż śmiało można zagazować.

W większości jednak rozwiązania i konstrukcje proste do gazowych instalacji odeszły w całości do lamusa.

Okazuje się, że wcale nie trzeba kupić piętnastoletniego samochodu z gigantycznym przebiegiem, aby cieszyć się autem na gaz. Warto zaznajomić się z informacji poniżej.

Silniki, które pracują na LPG są mocno ograniczone.

Obecnie należy wybierać tylko i wyłącznie nowoczesne instalacje LPG.

Przykładem świetnym jest motor GM 1.8, który stosuje się w Oplach.

Należy dowiadywać się o konkretne jednostki, wówczas będziemy w stu procentach pewni o swoim wyborze.

subaru lpg

Sama najdroższa instalacja okazała się w samochodzie Subaru. Był to wydatek rzędu około czterech tysięcy złotych. Okazuje się, że Subaru wymaga zdecydowanie bardziej zaawansowanych części. A najtańszy? Coś co jest najtańsze z reguły interesuje odbiorców. Najtańszym do zagazowania jest motor VW 1.0 MPI. Jest to z kolei wydatek rzędu około trzech tysięcy złotych. Gdy już jesteśmy zdecydowani na montaż LPG, to warto usługę tą wykonać w serwisie profesjonalnym, który jest godny polecenia. Tylko i wy łącznie właśnie takie serwisy dają nam jakąkolwiek gwarancję.

Gazownik, który specjalizuje się w danej marce bez najmniejszego problemu potrafi zamontować gaz LPG. Dodatkowo potrafi w stu procentach zaprogramować sterownik. Praktyka zgodnie pokazuje, że naprawdę wiele zależy od osprzętu, który został zastosowany. Nasze pytania oraz sugestie, czy warto założyć części nieco tańsze, od razu spotkały się z ripostą. Okazuje się, że w żadnym wypadku nie warto zaoszczędzić jakiś dwustu czy też trzystu złotych, a zainwestować je we wszelkie podzespoły, które są dużo lepszej jakości.

volkswagen jetta gaz

Gdy jeździmy samochodem z silnikiem, który jest zasilany LPG, to nie można w żadnym wypadku zapominać, że każda nawet najlepsza z jednostek napędowych wymaga serwisowania. Trzeba koniecznie przestrzegać wszelkich zasad obsługi instalacji gazowej. Nie należy także zapominać o wymianie oleju oraz regulacji zaworowych luzów. Także tankować powinno się gaz tylko i wyłącznie na stacjach sprawdzonych.

Praktyka niestety zgodnie pokazuje, że coraz mniej silników można w łatwy sposób zagazować. Cały proces jest coraz bardziej skomplikowany. Gdy już da się to wykonać, to niestety koszty bywają zbyt wysokie i całość jest po prostu nieopłacalna. Dlatego warto nad tematem tym się pochylić.

Zobacz

16 grudnia 2020

Wybieramy klucze pneumatyczne

Kompresor olejowy, choć niepozorny, jest niezastąpiony w każdym warsztacie. Można go...
28 października 2020

Kredyt na samochód nowy lub używany – co musisz o nim wiedzieć?

Posiadasz gotówkę, ale wciąż brakuje Ci na zakup wymarzonego auta? W takiej sytuacji masz...
30 lipca 2020

Ciężarki do wyważania kół

Na pierwszy rzut oka sam temat ciężarków do wyważania felg jest niesamowicie prosty. Są...
Audio - Nautilus Kraków
Polecamy


 
Przegląd rynku