Motoryzacja
26 marca 2018

Kilkuletnie auta, które dobrze jeżdżą na LPG

Zdecydowanie coraz mniej silników znosi dobrze gaz. W poniższym rankingu znajdują się sześcioletnie oraz młodsze samochody, które wciąż śmiało można zagazować.

W większości jednak rozwiązania i konstrukcje proste do gazowych instalacji odeszły w całości do lamusa.

Okazuje się, że wcale nie trzeba kupić piętnastoletniego samochodu z gigantycznym przebiegiem, aby cieszyć się autem na gaz. Warto zaznajomić się z informacji poniżej.

Silniki, które pracują na LPG są mocno ograniczone.

Obecnie należy wybierać tylko i wyłącznie nowoczesne instalacje LPG.

Przykładem świetnym jest motor GM 1.8, który stosuje się w Oplach.

Należy dowiadywać się o konkretne jednostki, wówczas będziemy w stu procentach pewni o swoim wyborze.

subaru lpg

Sama najdroższa instalacja okazała się w samochodzie Subaru. Był to wydatek rzędu około czterech tysięcy złotych. Okazuje się, że Subaru wymaga zdecydowanie bardziej zaawansowanych części. A najtańszy? Coś co jest najtańsze z reguły interesuje odbiorców. Najtańszym do zagazowania jest motor VW 1.0 MPI. Jest to z kolei wydatek rzędu około trzech tysięcy złotych. Gdy już jesteśmy zdecydowani na montaż LPG, to warto usługę tą wykonać w serwisie profesjonalnym, który jest godny polecenia. Tylko i wy łącznie właśnie takie serwisy dają nam jakąkolwiek gwarancję.

Gazownik, który specjalizuje się w danej marce bez najmniejszego problemu potrafi zamontować gaz LPG. Dodatkowo potrafi w stu procentach zaprogramować sterownik. Praktyka zgodnie pokazuje, że naprawdę wiele zależy od osprzętu, który został zastosowany. Nasze pytania oraz sugestie, czy warto założyć części nieco tańsze, od razu spotkały się z ripostą. Okazuje się, że w żadnym wypadku nie warto zaoszczędzić jakiś dwustu czy też trzystu złotych, a zainwestować je we wszelkie podzespoły, które są dużo lepszej jakości.

volkswagen jetta gaz

Gdy jeździmy samochodem z silnikiem, który jest zasilany LPG, to nie można w żadnym wypadku zapominać, że każda nawet najlepsza z jednostek napędowych wymaga serwisowania. Trzeba koniecznie przestrzegać wszelkich zasad obsługi instalacji gazowej. Nie należy także zapominać o wymianie oleju oraz regulacji zaworowych luzów. Także tankować powinno się gaz tylko i wyłącznie na stacjach sprawdzonych.

Praktyka niestety zgodnie pokazuje, że coraz mniej silników można w łatwy sposób zagazować. Cały proces jest coraz bardziej skomplikowany. Gdy już da się to wykonać, to niestety koszty bywają zbyt wysokie i całość jest po prostu nieopłacalna. Dlatego warto nad tematem tym się pochylić.

Zobacz

28 września 2021

Czym się różni ZSL od OBU w e-TOLL?

Chcesz zacząć korzystać z systemu e-TOLL i wygodnie rozliczać się z przejazdów...
27 września 2021

Jak zadbać o dobry zapach w samochodzie na dłużej?

Za ogólne wrażenie samochodu odpowiada nie tylko jego wygląd czy marka, ale też porządek...
16 sierpnia 2021

Jak działa kątomierz klucza dynamometrycznego?

Klucz dynamometryczny sprawdza się wszędzie tam, gdzie istotne jest przykręcanie śruby z...
Audio - Nautilus Kraków
Technologie
Polecamy


 
Przegląd rynku