Kilkuletnie auta, które dobrze jeżdżą na LPG
Zdecydowanie coraz mniej silników znosi dobrze gaz. W poniższym rankingu znajdują się sześcioletnie oraz młodsze samochody, które wciąż śmiało można zagazować.
W większości jednak rozwiązania i konstrukcje proste do gazowych instalacji odeszły w całości do lamusa.
Okazuje się, że wcale nie trzeba kupić piętnastoletniego samochodu z gigantycznym przebiegiem, aby cieszyć się autem na gaz. Warto zaznajomić się z informacji poniżej.
Silniki, które pracują na LPG są mocno ograniczone.
Obecnie należy wybierać tylko i wyłącznie nowoczesne instalacje LPG.
Przykładem świetnym jest motor GM 1.8, który stosuje się w Oplach.
Należy dowiadywać się o konkretne jednostki, wówczas będziemy w stu procentach pewni o swoim wyborze.
Sama najdroższa instalacja okazała się w samochodzie Subaru. Był to wydatek rzędu około czterech tysięcy złotych. Okazuje się, że Subaru wymaga zdecydowanie bardziej zaawansowanych części. A najtańszy? Coś co jest najtańsze z reguły interesuje odbiorców. Najtańszym do zagazowania jest motor VW 1.0 MPI. Jest to z kolei wydatek rzędu około trzech tysięcy złotych. Gdy już jesteśmy zdecydowani na montaż LPG, to warto usługę tą wykonać w serwisie profesjonalnym, który jest godny polecenia. Tylko i wy łącznie właśnie takie serwisy dają nam jakąkolwiek gwarancję.
Gazownik, który specjalizuje się w danej marce bez najmniejszego problemu potrafi zamontować gaz LPG. Dodatkowo potrafi w stu procentach zaprogramować sterownik. Praktyka zgodnie pokazuje, że naprawdę wiele zależy od osprzętu, który został zastosowany. Nasze pytania oraz sugestie, czy warto założyć części nieco tańsze, od razu spotkały się z ripostą. Okazuje się, że w żadnym wypadku nie warto zaoszczędzić jakiś dwustu czy też trzystu złotych, a zainwestować je we wszelkie podzespoły, które są dużo lepszej jakości.
Gdy jeździmy samochodem z silnikiem, który jest zasilany LPG, to nie można w żadnym wypadku zapominać, że każda nawet najlepsza z jednostek napędowych wymaga serwisowania. Trzeba koniecznie przestrzegać wszelkich zasad obsługi instalacji gazowej. Nie należy także zapominać o wymianie oleju oraz regulacji zaworowych luzów. Także tankować powinno się gaz tylko i wyłącznie na stacjach sprawdzonych.
Praktyka niestety zgodnie pokazuje, że coraz mniej silników można w łatwy sposób zagazować. Cały proces jest coraz bardziej skomplikowany. Gdy już da się to wykonać, to niestety koszty bywają zbyt wysokie i całość jest po prostu nieopłacalna. Dlatego warto nad tematem tym się pochylić.