Co babcia i dziadek robią na Facebooku? Zobacz, jakie treści lajkują seniorzy
Internauci po 65. roku życia spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych. Nie tylko szukają kontaktu z bliskimi, ale też konsumują treści związane z ich zainteresowaniami.
Rozwój technologii i zmiana nawyków sprawiły, że reprezentanci wszystkich pokoleń korzystają z mediów społecznościowych. Starsi ludzie stanowią coraz większy odsetek użytkowników internetu - dzięki niemu utrzymują kontakt z bliskimi i czerpią wiedzę na interesujące ich tematy.
- Wbrew obiegowej opinii, że social media to kanały tylko dla młodych, warto wiedzieć, że 4% wszystkich użytkowników Facebooka to osoby 65+. Musimy pamiętać, że z polskiej wersji językowej Facebooka korzystamy już prawie 10 lat. Co więcej, dostęp do komputerów i internetu jest coraz powszechniejszy w każdej grupie wiekowej - mówi Franciszek Georgiew, założyciel agencji Social Tigers.
Przyglądając się statystykom grup odbiorców Facebooka, zauważymy, że minimalnie więcej użytkowników po 65. roku życia to kobiety (51%). Nie powinno być zaskoczeniem, że najbardziej aktywnymi seniorami w mediach społecznościowych są mieszkańcy Warszawy, Poznania i Wrocławia. Czwarta w kolei miejscowość różni się w zależności od płci - aktywniejsze online są panie z Łodzi, a panowie z Krakowa. Seniorów przybywa, również na Facebooku.
Senior daje lajka
Mężczyźni po 65. roku życia na Facebooku śledzą głównie treści związane z polityką. Ich ulubione strony to profile portali informacyjnych. Część seniorów interesuje się też sportem i obserwuje fan page Justyny Kowalczyk i innych gwiazd sportu. Popularnością cieszą się też profile muzyczne poświęcone tematyce The Beatles i Czesława Niemena.
Seniorki również wykazują zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami politycznymi, jednak znacznie mniejsze. Najpopularniejszą kategorią tematyczną wśród kobiet 65+ jest poradnikowa. Panie szukają wskazówek, które pomogą im szybciej wykonywać codzienne obowiązki. Lubią też strony serwisów informacyjnych z ciekawostkami i treściami rozrywkowymi, związane z dbaniem o zdrowie i modą. Nie powinno nikogo też zdziwić, że chętnie obserwują strony o zdrowiu, ogrodnictwie i modzie.
Co ciekawe, seniorki chętniej niż seniorzy korzystają z wersji mobilnej Facebooka. 63% kobiet korzysta z tego serwisu społecznościowego na komputerze, a 31% ze smartfona z Androidem. Natomiast komputer preferuje 70% mężczyzn, a smartfon z Androidem 23%.