Narzędzia do analityki internetowej, które warto poznać
Analityka internetowa to niezwykle ważny proces, którego na pewno nie wolno pomijać. Dostarcza cennych informacji na temat użytkowników witryny, pomagając w lepszym dopasowaniu przekazu do ich oczekiwań i potrzeb. Nierzadko wskazuje też na błędy negatywnie wpływające na konwersję. Sprawdź, jakie narzędzia do analityki internetowej warto znać!
Google Analytics – darmowe i rozbudowane narzędzie do analityki internetowej
Google Analytics to podstawowe narzędzie dla każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o swojej stronie i jej użytkownikach. Można dzięki niemu dowiedzieć się, w jaki sposób i skąd użytkownicy trafiają na Twoją stronę oraz przyjrzeć się aktywności osób przebywających na stronie. GA umożliwia też analizę współczynnika konwersji. Dane są przedstawione w przejrzysty sposób, dzięki czemu ich odczytanie i zrozumienie jest łatwe, podobnie jak dotarcie do potrzebnych informacji. Dużym atutem platformy jest też pełna integracja z Google Ads.
Google Search Console – analityka pod kątem SEO
Google Search Console również jest darmowym narzędziem zintegrowanym z Google Analytics. Jest ono przeznaczone przede wszystkim do analizy pod kątem SEO. Pozwala poznać statystyki indeksowania, widoczność w wyszukiwarce oraz stan odnośników zewnętrznych i wewnętrznych. Świetnie nadaje się więc do monitorowania podstawowych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Z narzędzia korzystają zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści.
Semstorm – zaawansowana analityka internetowa
Semstorm jest narzędziem przeznaczonym do analityki pod kątem SEO/SEM i udostępniającym szereg przydatnych funkcji. Pozwala na zaawansowane monitorowanie pozycji słów kluczowych oraz ich analizę w porównaniu z ruchem w witrynie. Dzięki Semstorm można też tworzyć analizy porównawcze z konkurencją i wyświetlać największych konkurentów dla danej frazy. Do bardzo przydatnych funkcji należą też słownik synonimów słów kluczowych oraz generator tematów artykułów realizowanych ramach content marketingu. Jest to narzędzie płatne, ale zapewniające wiele ciekawych informacji.
Ahrefs – badanie konkurencji i sprawdzanie linków
Ahrefs jest znakomitym narzędziem do analizy bieżącej pozycji strony i badania konkurencji. Udostępnia też opcje pozwalające na identyfikację linków zwrotnych. Odpowiednio wykorzystane pozwala zwiększyć organiczny ruch na stronie i monitorować działania konkurencji. Udostępnia szeroki zakres przydatnych funkcji, w tym badanie treści zapewniających najlepsze wyniki.
Z opisanych narzędzi bez przeszkód można korzystać samodzielnie. Są raczej intuicyjne, a ich obsługi można się nauczyć dzięki dostępnym w internecie wskazówkom i tutorialom. Stanowią niezrównaną pomoc przy prowadzeniu działań z zakresu marketingu czy pozycjonowania. Wolisz korzystać z profesjonalnej pomocy w tym zakresie? Sprawdź ofertę firmy Fabryka Marketingu i skorzystaj z fachowej wiedzy!
Artykuł partnera